Slide # 1

Slide # 2

Slide # 3

Slide # 4

Slide # 5

_

_

Thursday, March 20, 2014

SPM:Tulis Guna Kaki Pun Mampu Cemerlang








Seorang pelajar orang kelainan upaya (oku) tidak menjadikan kekurangan yang dialaminya sebagai penyebab untuk berjaya sebaliknya terus berusaha gigih bagi memastikan kejayaan kekal menjadi miliknya.

selepas berjaya memperolehi 8a dalam peperiksaan penilaian menengah rendah (pmr) dua tahun lalu, kini anak kedua daripada lima beradik ini sekali lagi membuktikan keupayaanya dengan melakar kecemerlangan apabila memperolehi 11a dalam sijil persekolahan malaysia (spm) yang diumumkan hari ini.

muhammad hadi darus, 17, dari taman dahlia pendang kedah ini berkata walaupun dilahirkan tanpa kedua belah tangan dan kaki yang tidak boleh berjalan,  namun  beliau masih mampu menulis menggunakan kaki.

belia memperoleh semua `a’ dalam sebelas mata pelajaran yang diduduki dan sekaligus menjadikannya antara enam belas orang pelajar yang memperolehi semua a dalam semua subjek yang diduduki sekolah itu.

selain tidak memiliki tangan, kedua kaki muhammad hadi juga membengkok dan tidak boleh berjalan dan bergantung kepada kerusi roda untuk bergerak sepanjang masa.


1 comments:

  1. salam..sy eppy..dr blog beautyandthebeat..btw dlm ask fm sy awk ckp ad reply komen sy..sy tak ingt lh yg mn satu..dn lg stu,boleh tlg sy repair sy punya blog tak? emel sy,pengawas.smkg@gmail.com. scept mgkin. hrp prmintaan dr rkn blogger ni blh dpertimbgkn. trma ksih sbb msukkn blog sy dlm blog list. :)

    ReplyDelete