Slide # 1

Slide # 2

Slide # 3

Slide # 4

Slide # 5

_

_

Wednesday, March 12, 2014

Tikar Raja Bomoh VS MH370







Salam..

11.36 PM

Harapan masih ada,doa jadi bekalan untuk mh370.Diantara perkara yang meriuhkan lagi keadaan ketika ini pastinya kehadiran Raja Bomoh.Nampaknya Malaysia kian giat dengan berbagai usaha untuk MH370.

Dengan segala keyakinanku Allah yang Maha Agung pasti tahu apa yang berlaku dan seharusnya kita sedar Allah sedang menguji hambanya.

Dalam keadaan yang kian gawat,kehadiran bomoh ini pasti mendatangkan pelbagai reaksi.Adakah ianya tahyul?,adakah ianya satu upacara yang berlandaskan islam namun sukar difahami orang biasa?,adakah ianya satu cara untuk menggiatkan usaha semata-mata tanpa tahu dimana kebenarannya?.

Aku cuba bertanya pada atuk ku di kampung,adakah ada bomoh atau pawang yang berlandaskan islam?atuk ku menjawab YA..alim ulama pada ketika dahulu diberi anugerah ini..tapi ianya bergantung pada caranya yang sukar difahami.Tapi apa yang pasti atuk aku menjawab ini.."kalau abg tidak langsung tahu pasal aktiviti kebomohan dan tidak pasti sama ada ianya berlandaskan islam,Diam dan kembali pada jalan Allah".

Saudaraku,Berilah sedikit ruang dan peluang dalam segala usaha,jika salah caranya kembalilah ke jalan Allah.Jika betul caranya namun sukar difahami,baiklah kita berdiam diri.Allah itu maha mengetahui segalanya.

Amin..Pray For MH370..Berserah pada ALLAH.



















0 comments:

Post a Comment