Slide # 1

Slide # 2

Slide # 3

Slide # 4

Slide # 5

_

_

Sunday, September 22, 2013

Cubaan Bunuh Diri Di Balai Polis : Video dan Gambar





video


Salam...

Perkongsian kisahku bersambung dengan sipolan ni...Telatah si polan ni dirakam oleh lensaku ketika dalam cubaan membunuh diri, Tapi bg aku dia x berani pun just nk takotkan je..

Menariknya lokasi cubaan bunuh diri si polan ni memang "Strategik" iaitu di balai polis ..Maybe dia nak tarik perhatian si uniform.




Bangunan yang menjadi pilihanya berketinggian empat tingkat.Kata sumber maklumatku sipolan ni ada masalah kemurungan dan trauma.pasal apa aku tak tahu maybe pasal kucing kesayangan dia main kayu tiga kot..

Ahli keluarganya memberitahu si polan ni berperangai pelik dan berdiam diri seminggu sebelum dia cuba nak membunuh diri.

Wiranya yang selamatkan sipolan dari menempah lubang kubur adalah Ketua Polis Daerah tersebut.Sebagaimana tangungjawab sebagai ketua utama di balai,beliau harus menyelesaikan masalah sipolan ni.

Tapi cuba bayangkan kalau si polan ni nekad nak bunuh diri lalu terjun impactye banyak ..polis juga yang kena lepas tu.dahla kawasan bunuh diri area jajahan takluk polis..menjawabla brader uniform.

Setahu aku,wira polis ni berjaya memujuk lelaki itu dengan menggunakan dakwah agama dan akhirnya setelah hampir tiga jam berinteraksi sambil minum kopi gamaknya si polan ni pun akur.

Sebagai polis,bukan sahaja skill kepolisian tu yang diterapkan je dalam kerja diorang,tapi elemen seperti memujuk dan berbincang pun kena ada,yela selagi boleh berbincang kan elok dari berlaku perkara yang macam2.

Sipolan ni yang berusia 26 tahun disedari naik ke atas bumbung bangunan ipd pada pukul 5 petang setelah masuk untuk membuat satu laporan polis.

bagaimananpun sipolan ni keliru dengan laporan polis yang nak dibuatnya dan terus beredar serta tanpa disedari polis yang berkawal disitu beliau berjaya naik ke bumbung bangunan ipd.

Sipolan yang berasal dari johor nekad nak minum minyak pelincir dan mencampakkan empat tong gas kosong ke bawah yang diguanakan unutuk kerja kerja penghawa dingin bangunan itu.












0 comments:

Post a Comment