Slide # 1

Slide # 2

Slide # 3

Slide # 4

Slide # 5

_

_

Friday, September 27, 2013

DIA Tidak Normal,Tapi DIA Istimewa







                           "Jerit payah kita,Tidak sia-sia,Tuhan dah berjanji memberi balasan"







Ini Kisah seorang OKU

Aku mulakan entri aku kali ni dengan satu ayat- ISTIMEWA.

Siti Salmiah empunya nama berusia enam belas tahun,bagi aku dia istimewa.Pemegang kad OKU ni membuktikan bahawa kekurangan dirinya bukan penghalang unutk berjaya.

Mempunyai keistimewaan dalam bidang hafazan sehingga menjadi juara peringkat kebangsaan golongan oku tiga tahun berturut turut (2007-2009).

Bakatnya terserlah sejak kecil dan unik bg aku dia hanya menghafal ayat ayat alquran dengan hanaya mendengar melalui pita rakaman serta dibantu gurunya.

dan bagi korang aku dan lensaku sediakan satu rakaman video siti salmiah yang sedang menyanyi dan sesungguhnya ianya sangat indah.

Dia disenangi oleh semua orang malah anak tunggal dari keluarga serba kekurangan ini tidak menjadikan kemiskinan keluarganya sebagai penghalang unutk dia berjaya dalam hidup.


Ibunya Sarimah Shuib, baginya kehadiran Salmiah sangat beerti dalam hidupnya.

Biarpun anaknya itu tidak mamapu berdikari seperti orang lain dia tetap menghantar anaknya itu tinggal di asrama sekolah berkenaan dan hidup normal seperti rakan rakan sekolahnya yang lain.





0 comments:

Post a Comment